Jak przygotować wartościowy podwieczorek dla dziecka

Jak skomponować wartościowy podwieczorek dla dziecka?

Gotowanie dla najmłodszych to prawdziwe wyzwanie dla rodziców! Gdy żyjemy w ciągłym pośpiechu ciężko jest znaleźć nam czas na zadbanie o to, by nawet te niewielkie przekąski w ciągu dnia – jak drugie śniadanie lub podwieczorek – były sycące i odżywcze. Skomponowanie pełnowartościowych i smacznych potraw, które przypadną do gustu dzieciom, wydaje się być bardzo skomplikowane – a tak naprawdę wystarczy pamiętać o zaledwie kilku żelaznych zasadach! 

Warto pamiętać o tym, że każdy z pięciu posiłków, które podamy małym smakoszom, ma bardzo duże znaczenie dla ich zdrowia i prawidłowego rozwoju. Dodatkowo - przyzwyczajenie maluszków do regularnych, częstych posiłków wyrabia w nich zdrowy nawyk i z pewnością przyniesie w przyszłości korzyści!

Niestety, często nie mamy pomysłu na to, jakie przekąski podać dzieciom, co kończy się tym, że dostają od nas batonika, drożdżówkę albo w najlepszym przypadku – jabłko. A przecież każda wartościowa przekąska powinna zawierać odpowiednią ilość białka, węglowodanów oraz tłuszczu, a także witamin i mikroelementów! Specjalnie dla rodziców, którym zależy na zbilansowanej i prawidłowej diecie ich pociech, przygotowaliśmy zestawienie trzech szybkich w przygotowaniu i odżywczych podwieczorków, które można przygotować wspólnie z synem lub córką albo spakować do przedszkola czy szkoły.

Pierwszy z pomysłów to jesienny, rozgrzewający przysmak dla fanów słodkości! Odetnij górę jabłka – najlepiej sprawdzą się twarde, soczyste gatunki. Następnie łyżką delikatnie wydrąż gniazdo nasienne oraz nieco miąższu. Do środka jabłka włóż kilka orzechów włoskich, suszone morele i żurawinę, a także łyżeczkę miodu i ćwierć łyżeczki cynamonu. Wymieszaj ostrożnie i owiń całość w folię, a następnie włóż jabłko do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na kwadrans – lub do czasu, aż będzie miękkie. Poczekaj kilkanaście minut aż nieco ostygnie.

Podawaj ze schłodzonym serkiem homogenizowanym Bakuś o smaku waniliowym – to pyszna, zdrowa alternatywa dla szarlotki z lodami! Orzechy to doskonałe źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 oraz omega-6, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju układu nerwowego oraz do pracy mózgu. Jabłko jest pełne witamin oraz błonnika, a suszone owoce stanowią sycący, zdrowy dodatek!

Druga z propozycji z pewnością przypadnie do gustu całej rodzinie - może stanowić świetny zamiennik deseru. Jeżeli Twój Maluszek uwielbia ciasta koniecznie wypróbuj ten przepis! Będziesz potrzebować tylko kilku składników. Dno formy do tarty wyłóż papierem do pieczenia. Zmiksuj na gładką masę pół szklanki namoczonych daktyli, pół szklanki namoczonych migdałów bez skórki, ćwierć szklanki wiórków kokosowych oraz dwie łyżki dowolnego, naturalnego słodziku – na przykład syropu z agawy lub miodu. Wyłóż dno formy powstałą masą. Następnie przygotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu galaretkę truskawkową, a gdy nieco ostygnie – dokładnie wymieszaj ją z serkiem homogenizowanym Bakuś o tym samym smaku! Przelej całość na spód z orzechów i daktyli a następnie odstaw do lodówki na minimum dwie godziny.
Dzieci będą zachwycone, a rodzice mogą mieć pewność, że dają im to, co najlepsze! Bogactwo wapnia, zdrowe kwasy tłuszczowe, a do tego pyszny smak – to przepis na udany i wartościowy podwieczorek.


Ostatni z przepisów to świetna alternatywa dla pełnych substancji konserwujących płatków śniadaniowych, które dzieci chętnie jedzą również między posiłkami. Przygotowanie domowej granoli zajmuje zaledwie parę chwil, a dzięki niej – zawsze będziesz mieć pod ręką przekąskę dla najmłodszych! 


Na papierze do pieczenia wymieszaj dwie szklanki płatków owsianych, pół szklanki rodzynek, ćwierć szklanki nasion chia oraz pokrojone drobno migdały, suszone morele a także wszystkie inne ulubione bakalie Twojego Maluszka! Piecz przez dziesięć minut w nagrzanym do 180 stopni piekarniku z termoobiegiem, co jakiś czas mieszając. Następnie wystarczy, że wymieszasz cztery łyżki granoli, ulubione owoce Twojego dziecka – na przykład truskawki albo banany – oraz dodasz waniliowy serek homogenizowany Bakuś… I pyszny, pełnowartościowy podwieczorek gotowy! Nasiona chia to doskonałe źródło białka, płatki owsiane dostarczą dziecku energii, a Bakuś zadba o odpowiedni poziom wapnia, tak ważnego dla rozwoju kości Twojego Maluszka. Serek homogenizowany Bakuś wyróżnia się prostym składem. Zawiera on jedynie: serek, owoce i cukier. Wysoka zawartość białka, wapnia i witaminy A sprawiają, że powinien on być niezbędnym towarzyszem każdego rodzica dbającego o zdrowie swojego dziecka.